Het is belangrijk dat een kind binnen ons kinderdagverblijf gestimuleerd wordt om te spelen en te leren, dit zullen onze leiders doen door het kind vrijheid te geven in bijvoorbeeld de tijd die een kind nodig heeft om iets te leren. Ieder kind is anders en leert dus ook op zijn of haar eigen tempo, ook de manier van leren is voor ieder kind verschillend. Door de goede band die onze leiders met de kinderen proberen op te bouwen, zullen de kinderen ook makkelijker dingen leren en zichzelf dus ontwikkelen binnen ons kinderdagverblijf. Doordat de kinderen in stamgroepen zitten zullen kinderen ook in aanraking komen met andere kinderen en hiervan zullen kinderen leren. De stamgroepen zorgen voor een soort leerproces en doordat ze oudere kinderen zien, hebben ze ook een soort voorbeeld waardoor een kind zich beter zal ontwikkelen.
Kinderen leren met hart, hoofd en handen, de leiders geven de kinderen genoeg ruimte om dingen te onderzoeken. Kinderen leren spelenderwijs en daarom is vrije speeltijd heel belangrij, zo zullen ze hun sociale, emotionele, cognitieve, morele en communicatieve vaardigheden beter ontwikkelen. We maken binnen ons kinderdagverblijf gebruik van leerrijke ervaringen, deze zullen tot uiting komen in de activiteiten van de leiders, dit doen we door bijvoorbeeld te schilderen en hierdoor zullen de kinderen begrip opbouwen voor hun eigen belevingswereld.
Kringgesprekken en vieringen binnen het kinderdagverblijf